Wycena projektu serwisu czy sklepu internetowego zależna jest od wielu czynników. Wybór odpowiedniej technologii, przygotowanie elementów graficznych, optymalizacja projektu oraz promocja gotowej witryny w internecie zajmuje określony przedział czasu. Indywidualne podejście do każdego z realizowanych projektów stanowi indywidualny koszt, trudny do określenia sztywnym cennikiem.

Projekt zawierający wyłącznie stronę główną , na której zostaje umieszczony opis działalności, dane kontaktowe, drobne elementy grafiki (np. logo firmy) nazywamy "wizytówką". Jest to prosty i zarazem najtańszy projekt do wykonania i utrzymania. Aby utrzymać "wizytówkę" wystarczy minimalna przestrzeń na serwerze. Czas wykonania projektu nie przekracza 24 godzin pracy informatyka, a koszt wykonania nie przekracza 300 PLN. Niestety projekt posiada ograniczenia - podstawowe informacje, brak pełnej oferty, skromna grafika powoduje, iż projekt jest mało atrakcyjny. "Wizytówka" jedynie potwierdza istnienie firmy.

Projekt zawierający stronę główną, kilka - kilkanaście podstron, na których zostaje umieszczona pełna oferta firmy, formularze, galeria fotografii, rozbudowana grafika (np. plan lokalizacji - mapka) nazywamy serwisem. Projekt wymaga większej przestrzeni na serwerze oraz większego wkładu pracy budujących serwis grafików i informatyków. Większa przestrzeń podyktowana jest większą ilością materiału (np.: fotografia, grafika, animacja). Koszt wykonania zawiera się w przedziale od 700 do nawet 20 000 PLN. Dzięki rozbudowanej treści - większej ilości informacji, prezentacji towaru, możliwości dynamicznej aktualizacji, serwis staje się zawsze aktualnym katalogiem - ofertą dla naszych klientów. Serwis, może stać się dodatkowym narzędziem wykorzystywanym w pracy naszych handlowców.